Nasiona Chia – właściwości ziarenek

Nasiona Chia od niedawna zdobywają podniebienia Polaków.

Są częstym gościem w kuchni każdej osoby lubującej się w sportowym trybie życia, oraz dbających o zdrowie. Można je nabyć w sklepach ze zdrową żywnością, w internecie oraz w niektórych supermarketach na półkach z żywnością ‘’bio’’. Swoje Nasiona Chia, inaczej Szałwię Hiszpańską, zamawiam w internecie. Obecnie cena internetowa waha się od 25,00 zł. przy odbiorze własnym do 35,00zł. przy przesyłce kurierskiej. Te małe ziarenka posiadają masę korzystnych dla naszego organizmu właściwości, są zdrowe, proste w przygotowaniu. Poprzez swoją wysoką zawartość błonnika i białka mogą okazać się bardzo pomocne w okresie redukcji wagi ciała! Dziennie powinno się spożywać NIE WIĘCEJ niż 15 gram, czyli ok. 3 łyżeczek. Nasiona chia zmniejszają prawdopodobieństwo zachorowania na raka piersi, ale zwiększają możliwość zachorowania na raka prostaty u mężczyzn, dlatego mężczyzni nie powinni ich spożywać. Muszę przyznać, że takie jednokilogramowe opakowanie jest bardzo wydajne i stoi w mojej kuchni już kolejny miesiąc.

Nasiona Chia można wykorzystać do:

deserów,
jogurtu,
owsianki,
domowych wypieków,
naleśników,
omletów,
zup,
zdrowych koktajli.

Właściwości:

przebogate źródło kwasów omega-3,
kopalnia cennych przeciwutleniaczy,
wiele witamin i minerałów,
wysoka zawartość błonnika i białka – mogą pomóc przy zrzuceniu wagi,
spowalniają wchłanianie cukrów.

Nasiona Chia posiadają 6x więcej wapnia, 11x więcej fosforu i 6x więcej potasu niż mleko. Posiadają więcej żelaza niż szpinak. Wchłaniają wodę w ilości do 10x swojej wagi – mogą pomóc w nawilżaniu, oraz zapewnić nam uczucie sytości.

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: Blog