Zdrowy domowy ketchup bez cukru

Oceń ten artykuł
(1 głos)

Lubisz smak ketchupu? Przepis bez cukru i konserwantów

Sezon na pomidory trwa całe lato a kończy się w październiku.  W mojej kuchni znalazło się pełno pomidorów. Dziś wykorzystam je do zrobienia zdrowego domowego ketchupu, bez chemii, konserwantów, bez cukru. Przydaje się gdy dbamy o linię i tak zwaną ''czystą michę'' :) Jest dodatkiem, który zapewni smak nawet tak prostej potrawie jak kurczak gotowany na parze, kasza gryczana niepalona z warzywami czy jajecznica.  Lubię szybkie i proste rozwiązania w kuchni, lecz dla miłośników gotowania podam więcej opcji :)

Składniki:

  • 10 średnich dojrzałych pomidorów,
  • pół szklanki wody
  • 2-3 ząbki czosnku,
  • 1 cebula,
  • 3 łyżki oliwy z oliwek,
  • kilka listków świeżej bazylii,
  • przyprawy: sól morska, pieprz, papryka słodka, liść laurowy, ziele angielskie,
  • opcjonalnie: pieprz chili cayenne, papryka ostra, łyżeczka octu np. jabłkowego, natka pietruszki.

    Przygotowanie:

    Pomidory zalałam wrzątkiem i odczekałam 5 minut. Obrałam je ze skórki i drobno posiekałam wraz z cebulką i czosnkiem. Wrzuciłam do rondelka z rozgrzaną oliwą i wodą. Dodałam listki liścia laurowego, ziele angielskie, sól i pieprz. Dusiłam na średnim ogniu pod przykryciem często mieszając. Po około 40 minutach odstawiłam do ostygnięcia, dodałam łyżeczkę papryki słodkiej, łyżeczkę papryki ostrej, szczyptę pieprzu cayenne oraz listki bazylii. Następnie gotowałam na małym ogniu ok 15 minut. Zmiksowałam na gładką masę. Ketchup przechowuj w chłodnym i ciemnym miejscu i spożyj w ciągu kilku dni.
    zdrowy ketchup z pomidorów2


    Smacznego!







Justyna Marciniak

Ten blog jest energią oraz inspiracją dla Was. 
Mam nadzieję że odnajdziecie tu cząstkę siebie i staniecie się jego współtwórcami.
Justyna Marciniak

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.