Kotleciki z kaszy jaglanej i kaszy manny- energia i zdrowie!

Oceń ten artykuł
(1 głos)

Ulubiona alternatywa mięsnego obiadu

Ochłodzio się. Koniec z samymi owocami i sokami - pora na pożywne danie, które doda nam energii.  Przy takiej pogodzie trzeba się mieć na baczności. Organizm łatwo się osłabia i łapie infekcje.  Dziś w moim menu zagościły moje ulubione kotleciki z kaszy jaglanej. Dlaczego właśnie one? Postanowiłam uzupełnić braki w mojej tygodniowej diecie i doładować organizm energią. Pomogą mi w tym kotleciki z kaszy jaglanej i kaszy manny, które zrobiłam w 30 minut! Robię je na różne sposoby. Smak dopełniają dodatki - ketchup (domowy rzecz jasna! Domowy ketchup bez cukru), jogurt naturalny z koperkiem i czosnkiem, oliwki na bazie jogurtu greckiego. Przedstawiam Wam swoją kompozycję.

 

Składniki na około 10 kotlecików:

  • 1 szklanka kaszy jaglanej (nie ugotowanej),
  • ok. 1/4 szklanki kaszy manny (nie ugotowanej),
  • 1 jajko,
  • 2 średnie ząbki czosnku,
  • łyżka świeżego koperku,
  • mąka gryczana (opcjonalnie bez mąki - wystarczy obtoczenie w bułce tartej),
  • przyprawy: świeży pieprz, sól morska, czosnek, kurkuma, papryka ostra, papryka chili, oliwa z oliwek/ masło klarowane.

DODATKI:

  • jogurt naturalny+ świeży koperek+ 2 ząbki czosnku- HIT !!!
  • oliwki+ feta, ogórek zielony,
  • domowy ketchup z pomidorów, sałata/ rukola.

Przygotowanie:
Kaszę jaglaną przepłukałam wodą i ugotowałam na wodzie bez dodatków. Oddzielnie gotuję kaszę manną również bez dodatków. Po ugotowaniu odczekałam, aż ostygną i przełożyłam do garnka. Dodałam rozgnieciony czosnek, jajko, łyżeczkę soli morskiej, starłam dużo pieprzu, dołożyłam szczyptę kurkumy, pół łyżeczki papryki ostrej i pół łyżeczki papryki chili. Ugniatałam około 1 minutę aż składniki się połączyły. W tym czasie rozgrzałam na patelni masło klarowane (może być także oliwa z oliwek). Obtoczyłam uformowane kotleciki w mące gryczanej i podsmażyłam z obu stron aż się zarumieniły. Gotowe danie podaję z wybranymi dodatkami.

KORZYŚCI:

  • są bardzo pożywne,
  • dodają energii,
  • są żródłem białka i węglowodanów,
  • polecam je przed treningiem,
  • oszczędność czasu - można zrobić więcej i przechowywać w lodówce kilka dni,
  • w pierwszym etapie diety mogą zastąpić mięso,
    PS: zdarzyło mi się, że osoby dla których gotuję w pierwszej chwili nie domyśliły się, ze są to kotlety bezmięsne :)

kotlety jaglane

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Justyna Marciniak

Ten blog jest energią oraz inspiracją dla Was. 
Mam nadzieję że odnajdziecie tu cząstkę siebie i staniecie się jego współtwórcami.
Justyna Marciniak

3 komentarzy

  • Link do komentarza Justyna Justyna 03 grudzień 2015

    RED-NAILS dziękuję, takie właśnie jest moje założenie! :)
    Pozdrawiam,
    Justyna

  • Link do komentarza red-nails red-nails 30 listopad 2015

    Fajne jest to, że na Twojej stronie można znaleść duzo wskazówek na temat zdrowego stylu życia, a przede wszystkim podoba mi się, że przepisy którymi się dzielisz z czytelnikami nie są z kosmosu. Zdrowe, ale każdy może sobie na nie pozwolić. :)
    Pozdrawiam :)

  • Link do komentarza Pina Pina 11 listopad 2015

    Super kotleciki. Mój szwagier również nie domyślił się że tam nie ma mięsa. A mój narzeczony był nimi zachwycony. O dziwo,gdyż kocha mięso. To teraz moje ulubione danie na obiad. A dziś szukam u Ciebie na blogu kolejnych zdrowych inspiracji tym razem na deser. Buuuuziakiii

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.