Owsiankomania. Co dodawać? Dlaczego jeść?

Oceń ten artykuł
(2 głosów)

Niech żyje owsiankomania! Kiedy jeść owsiankę i jak ją komponować?

Babcine owsianki to już przeszłość. Chyba nigdy nie kojarzyły się nam jako coś pysznego.  Gdy ktoś mówił o owsiance, jedyna myśł w głowie to ''zło konieczne''.  Wcale tak nie musi być. Sami możemy z popularnej owsianki uczynić nasz ulubiony, i co najważniejsze - zdrowy posiłek.  Spróbuj przygotować się i trochę poeksperymentować.  Kup swoje ulubione dodatki. Jeśli zawsze będą w Twojej kuchni, będziesz sprawnie się w niej poruszać a przygotowanie jakichkolwiek potraw stanie się formalnością. To tak jak ze sportem - obracanie się w kuchni wymaga wprawy :)

Dlaczego?

  • jest to najlepsza i najszybsza forma drugiego śniadania,
  • jest szybka i prosta w przygotowaniu - są dwie wersje płatków owsianych - te zwykłe możesz zalać wodą i odstawić na noc (rano wystarczy dolać wrzątek lub dodać łyżkę jogurtu + dodatki), a te błyskawiczne zalej rano wrzątkiem i przykryj na kilka minut.
  • możesz do niej dodawać ulubione owoce,
  • dodajemy do niej mleko (roślinne) lub wodę - tak jak chcemy,
  • pomaga oczyścić jelita - zawiera dużą ilość błonnika,
  • zawiera sporą dawkę węglowodanów - da Ci energię na kilka godzin,
  • szybko zaspokoi zapotrzebowanie organizmu na węglowodany,
  • Rozgrzewa organizm od środka,
  • możemy jeść ją w podróży - pomoże utrzymać formę na wakacjach,
    Sprawdź jak jeszcze utrzymać formę na urlopie tutaj: 7 zasad odżywiania na urlopie

 
Co dodawać:

  • najlepiej? Świeże, sezonowe owoce: moje ulubione to truskawki, kiwi, pomarańcza, jagody, banan. Zawierają cenne witaminy,
  • suszone owoce - żurawina, daktyle, rodzynki. Możesz je namoczyć wieczorem w wodzie do miękkości. Jednak z ich ilością należy uważać. Długo trzymane w szafce są pożywką dla bakterii, a dodatkowo suszone, sklepowe owoce w torebkach są niskiej jakości i zawierają dużo siarczanów. Najlepsze są te suszone w sposób domowy bez chemicznych dodatków lub te ''bio''.
  • wiórki kokosowe,
  • siemię lniane - dobre na porost włosów i pomocne przy trawieniu,
  • kakao,
  • domowe konfitury,
  • pestki dyni, słonecznika,
  • orzechy, migdały,
  • cynamon!
  • jogurt naturalny,
  • mleko (ja preferuję sojowe),
  • to co nam wpadnie w rękę - kreatywność :)

 

Poniżej propozycja mojej ulubionej wersji, czyli:

  • suszone daktyle namoczone dzień wcześniej, pół banana, garść truskawek, orzechy włoskie, pestki słonecznika, cynamon - wszystko na wodzie.
  • a także kilka innych pomysłów.

    A Ty? Jaką kompozycję stworzysz? Napisz na dole w komentarzu!

owsianki kilka sztuk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Podoba Ci się artykuł? Kliknij poniżej ''SHARE'' - udostępnij go znajomym.

Justyna Marciniak

Ten blog jest energią oraz inspiracją dla Was. 
Mam nadzieję że odnajdziecie tu cząstkę siebie i staniecie się jego współtwórcami.
Justyna Marciniak

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.