Foto: Edyta Girgiel Foto: Edyta Girgiel

Zdrowe zamienniki niezdrowej żywności Wyróżniony

Oceń ten artykuł
(8 głosów)

Poznaj alternatywy niezdrowej żywności!

 

 

Czy w codziennym biegu zastanawialiście się, jak w prosty sposób jeść zdrowo i zaoszczędzić swój czas?  Poniżej przedstawiam Wam zamienniki niezdrowej żywności, które w łatwy sposób mogą znaleźć się w Waszej kuchni.  Wszystko zależy od tego w jaki sposób zaplanujecie swoje zakupy.

 

Porada: zawsze gdy udajesz się na zakupy, zrób listę potrzebnych rzeczy.  Zaoszczędzisz czas i pieniądze.  W sklepie działa tak zwany ''zakupowy szał'' lub ''jedzenie oczami'', co naraża Nas na dodatkowe koszty lub marnowanie żywności.

 

 

ZAMIENNIKI NIEZDROWEJ ŻYWNOŚCI

 

Cel:  zastąpienie produktów wysokokalorycznych, niezdrowych lub tych z wysoką zawartością złych tłuszczów ich zdrowszymi alternatywami.

Efekt:  zdrowszy tryb życia, poprawa nastroju, większa ilość energii,  wdrażanie zdrowych nawyków żywieniowych.

 

 

  • sklepowe słodkie jogurty, desery - jogurt naturalny z dodatkiem świeżych lub mrożonych owoców,
  • suszone owoce (posiadają dużo siarczanów, lubią je bakterie, zawsze najpierw sparz je wrzątkiem) - świeże owoce,
  • słodkie płatki śniadaniowe z ogromną ilością cukrów - owsianka na wodzie z owocami i miodem, kasza jaglana, płatki orkiszowe,
  • kawa - zielona herbata,
  • biały cukier - stevia, miód, ksylitol (inaczej cukier brzozowy),
  • sklepowe soki, napoje z ogromną ilością cukrów - woda mineralna ze świeżo wyciskanym sokiem z owoców,
  • białe pieczywo z pszenicy - chleb razowy na zakwasie (jedyny rodzaj pieczywa który toleruję),
  • biały makaron - makaron żytni (najlepiej BIO),
  • śmietana - jogurt naturalny gęsty,
  • kostka rosołowa (o zgrozo!) - zupami na naturalnym wywarze z kości, włoszczyzny, liścia laurowego, ziela angielskiego i przypraw,
  • ziemniaki (są dobre ale same, bez połączenia z białkiem) - ryż, kasza jaglana, kasza gryczana, makaron razowy,
  • słodycze, batony, chipsy - suszone owoce, orzechy (bez soli), ewentualny ratunek - sezamki,
  • gazowane słodkie napoje - woda wysokomineralizowana z miodem, ksylitolem i sokiem z owoców, np. z cytryny,
  • szybkie domowe przekąski - miej w pobliżu sezamki, winogrona, żurawinę, orzechy lub marchew,
  • wędliny, konserwy - domowe, pieczone mięsa,
  • cukierki - daktyle.

 

Po wglądzie w diety moich podopiecznych zauważyłam, że często bardzo mało jedzą (wbrew temu co mówi waga i ich wygląd).  Za to w ciągu dnia ratują się napojami energetycznymi czy słodkimi przekąskami.  Nie ma co się dziwić - dwa sklepowe desery mogą mieć tyle samo kalorii, co duży pełnowartościowy obiad.  Potrzeba spożywania energetyków to sygnał, że nie dostarczasz organizmowi energii z pożywienia (źle się odżywiasz!).  Jeśli nadużywasz tych trunków, przeanalizuj swoje menu.  O tym w kolejnym poście :)

 

 

 

Skorzystacie z poradnika? :)  Pozdrawiam!

justyna franio ksiazka kucharska

 

Post okazał się przydatny?  Kliknij poniżej ''SHARE'' i ''LIKE'' i udostępnij go znajomym!

 

 

 

Justyna Marciniak

Ten blog jest energią oraz inspiracją dla Was. 
Mam nadzieję że odnajdziecie tu cząstkę siebie i staniecie się jego współtwórcami.
Justyna Marciniak

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.