Oceń ten artykuł
(3 głosów)

Popularny zestaw ćwiczeń pod lupą.

                      Ten zestaw ćwiczeń pierwszy raz zaczęłam stosować prawie 7 lat temu.  Usłyszałam o nim i natychmiast postanowiłam wypróbować.  Aerobiczna 6 Weidera jest to zbiór stosunkowo prostych ćwiczeń, które możemy wykonywać w domowym zaciszu.  Nie potrzebujemy do tego ani specjalistycznego sprzętu ani większego doświadczenia.  Najważniejszym momentem jest każdorazowe, maksymalne spięcie mięśni brzucha na 2-3 sekundy.  Nie robimy żadnych przerw między ćwiczeniami.  Między serią możemy sobie pozwolić na 1 minutę przerwy i w tym czasie najlepiej zrobić ćwiczenie rozciągające mięśnie brzucha.  Pamiętaj że w trakcie spięcia wykonujesz wydech.

Krótko na temat.
Trening można wykonywać w domu, nie potrzebujemy żadnych dodatkowych sprzętów.  Podczas ćwiczeń należy zwrócić uwagę na część lędźwiową kręgosłupa aby jej nie obciążać.  Liczy się jakość powtórzonych ćwiczeń, a nie ilość.  Trening jest do ''uwypuklenia'' mięśni brzucha i jest przeznaczony dla osób z mniejszą ilością tkanki tłuszczowej (poniżej 20%masy ciała). Osoby z wieksza ilościa tkanki tłuszczowej mogą nie zobaczyć upragnionego efektu. Wtedy najpierw należy skupić się na spaleniu zbędnego tłuszczyku. Każdy jednak może spróbować ćwiczyć Aerobiczną 6 Weidera - przynajmniej 2 tygodnie. Wtedy na pewno mięśnie solidnie się wzmocnią.  To może być pierwszy krok do systematycznego, aktywnego trybu życia.  Podczas każdego powtórzenia powinniśmy spiąć mięśnie brzucha (jak najmocniej potrafimy) na 2-3 sekundy.  Należy trzymać się poniższego planu treningowego.    

 

AEROBICZNA 6 WEIDERA

6weidera 1

6weidera 2

6weidera 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


(zdjęcia: źródło http://www.6weidera.com/cwiczenia.php)

HARMONOGRAM ĆWICZEŃ

Istnieją dwa harmonogramy Aerobicznej 6 Weidera.  Pierwszy, przedstawiony poniżej, trwa 6 tygodni (42 dni) i nie przewiduję żadnego dnia wolnego.   Drugi wygląda identycznie pod względem powtórzeń, ale możemy dodać jeden dzień wolny w tygodniu (najlepiej ten sam).  Wtedy zwiększamy ilość dni o tydzień.  Całość trwa 7 tygodni (49 dni).

6weidera cykl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


(zdjęcie: źródło: http://www.6weidera.com/harmonogram.php)

SERIA - wszystkie 6 wykonanych ćwiczeń to jedna seria.  Pomiędzy serią przewiduje się 1 minutową przerwę.
CYKL - inaczej powtórzenie każdego ćwiczenia.


PRZYKŁAD
w pierwszym dniu masz 1 serie po 6 cykli (powtórzeń).

Pierwsze ćwiczenie - w sumie 12 powtórzeń (po 6 na jedną nogę),

Drugie ćwiczenie - 6 powtórzeń,

Trzecie ćwiczenie - w sumie 12 powtórzeń (po 6 na jedną nogę),

Czwarte ćwiczenie - 6 powtórzeń,

Piąte ćwiczenie - w sumie 12 powtórzeń ( po 6 na każdą nogę),

Szóste ćwiczenie - 6 powtórzeń.

 

 

 

 

Powodzenia!
Udostęnij na FB!  Kliknij poniżej ''SHARE'' i ''LIKE''

Justyna Marciniak

Ten blog jest energią oraz inspiracją dla Was. 
Mam nadzieję że odnajdziecie tu cząstkę siebie i staniecie się jego współtwórcami.
Justyna Marciniak

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.