Stretching czy jest Ci potrzebny? foto: Gaca System

Stretching czy jest Ci potrzebny? Wyróżniony

Oceń ten artykuł
(1 głos)

Najbardziej zaniedbywana część treningu pod lupą

Tak! Streetching to również część treningu. Czy to trening funkcjonalny, czy siłowy, czy wytrzymałościowy - bez wyjątku.Jeśli trenujesz z trenerem personalnym, zwróć uwagę na to, czy pamięta on o stretchingu. Jeśli nie, zadbaj o to sam.  Dlaczego? O tym już za chwilę. Na początku swojej pasji do sportu nie miałam problemu z wieloma treningami dziennie. Nie kładłam nacisku na popularne i bez sensowne ''zajeżdżanie organizmu'', ale na ćwiczenia rozciągające. Dzięki temu w krótkim czasie nastąpił ogromny progress. Mogłam trenować codziennie i co najważniejsze- nie miałam ograniczeń ruchowych, unikałam dyskomfortu w postaci bólu oraz kontuzji. Im wcześniej, tym lepiej.

 

Brak stretchingu  może skutkować:

  • Ograniczeniami ruchowymi,
  • Brakiem postępu w treningu,
  • Bólem w mięśniach i stawach (tak zwane zakwasy),
  • Zwiększeniem podatności na kontuzje.

Jeśli chcesz osiągnąć zamierzony efekt i trenujesz systematycznie, stretching jest obowiązkiem. Zwiększysz możliwości regeneracyjne swojego organizmu, co jest potrzebne przy wzmożonej aktywności fizycznej.  Ominięcie stretchingu będzie skutkowało (w najlepszym przypadku) zmniejszoną wydajnością na kolejnym treningu.  Dowiedz się, jak nabrać rozpędu i zrobić szpagat  Jak zrobić szpagat - ćwiczenia i opis. Stretching zapewni nam młodość, sprawność i zdrowie.

Korzyści:

  • Uspokojenie organizmu po treningu,
  • Zmniejszenie napięcia mięśniowego,
  • Zwiększenie giętkości, elastyczności mięśni,
  • Poprawa koordynacji i świadomości ruchowej,
  • Zwiększenie ruchomości stawowych i mięśniowych,
  • Poprawa krążenia krwi,
  • Wspomaga oczyszczanie organizmu,
  • Ochrona włókien mięśniowych przed uszkodzeniem (tzw. ZAKWASY!)

Trzeba tu wspomnieć, że jeżeli przeprowadzamy trening siłowy, wręcz nie możemy zapomnieć o rozciąganiu. Trening siłowy przykurcza mięśnie, co oznacza, że są bardziej podatne na zerwanie!Jesli nie chcesz stać się spiętą kupą mięśni - rozciągaj się zawsze po treningu rozciąganie po treningu - ćwiczenia i opis. Stretching ma też inne korzyści - pomaga doprowadzić nasz organizm do równowagi po intensywnym treningu, ale ma też właściwości oczyszczające. Ten temat już wkrótce przybliżę na blogu wraz z rodzajami i propozycjami stretchingu.

justyna szpagat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Justyna robi szpagat w kimono

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Foto:UKKT praga-południe)

Jeżeli artykuł okazał się przydatny- kliknij ''LIKE'' i ""SHARE'' - udostępnij go znajomym !

Justyna Marciniak

Ten blog jest energią oraz inspiracją dla Was. 
Mam nadzieję że odnajdziecie tu cząstkę siebie i staniecie się jego współtwórcami.
Justyna Marciniak

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.